17jul2012

Сумській газеті «ДС-Експрес» отримає 5 тис. євро за порушення свободи слова

По материалам: телекритика

Уряд України уклав з газетою мирову угоду в процесі розгляду справи в Європейському суді з прав людини

5000 євро морального відшкодування отримає від уряду України видавець газети «ДС-Експрес» у місті Суми «Торговий дім "Петро і Павло"». Крім того уряд визнав порушення щодо видавця статті 10 Європейської конвенції про захист прав людини та основних свобод (свобода вираження поглядів). Такою є мирова угода між сторонами, яку своїм рішенням 26 червня затвердив Європейський суд з прав людини, де розглядалася скарга видавця проти держави Україна. 12 липня сторони отримали текст рішення суду.

Інтереси заявника в Європейському суді представляла адвокат, медіаюрист «Інституту розвитку регіональної преси» (ІРРП) Людмила Панкратова, повідомила в блозі на «Телекритиці» медіаменеджер ІРРП Олеся Кравчук.

«Справи, які потрапляють в Європейський суд з України і потребують вирішення, чи була порушена стаття 10 Європейської Конвенції про захист прав людини та основних свобод, - здебільшого є інформаційними матеріалами про політиків та опубліковані під час виборів, - каже пані Панкратова. -Так трапилося і у цьому випадку».

Cумська газета «ДС-Експрес», проаналізувавши діяльність кандидатів на посаду міського голови під час виборів у 2005 році у статті «Город взят», посилалася на чутки, але не мала підтвердження своєї інформації , що стосувалася кандидата на посаду мера Олександра Андронова. Мовляв, за свою відставку у 2003 році він взяв винагороду від «донецьких». Пан Андронов ситуацію коментувати відмовлявся. Політик звернувся до суду, який стягнув 2500 гривень моральної шкоди на користь політика з видавця газети «ДС-Експрес». Це рішення адвокат ІРРП оскаржувала в апеляційному та Верховному судах, а згодом і в Європейському Суді з прав людини у Страсбурзі.

«Питання суспільного інтересу можуть базуватися на чутках і можуть бути оприлюдненими навіть тоді, коли у журналіста немає переконливих доказів, але існує підтвердження того, що чутки є і журналіст намагався отримати коментар політика», - стверджує Людмила Панкратова.

Зрештою, уряд України запропонував мирову угоду, яка передбачала виплату «Торговому дому "Петро і Павло"» 2625 гривень матеріальної шкоди та 5000 євро моральної шкоди. Крім того видавець і його адвокат вимагали, аби уряд також визнав порушення ст. 10 Європейської конвенції про захист прав людини та основних свобод (свобода вираження поглядів), і уряд таки визнав, що ці порушення мали місце.

Авторские колонки 
Андрей Пясецкий
моБилль о правах
Агентства 
АГЕНТСТВА125
МЕДИА70
ГРУППЫ9