15jun2009
Golden Hammer
|
Украинцы взяли серебро на Golden HammerВ пятницу, 12 июня, назвал победителей 10-й Международный фестиваль рекламы Golden Hammer. |
Среди них были увенчаны лаврами и несколько украинских агентств. Так, Ogilvy Group получило серебро за серию социальной печатной рекламы Burn и Melt, а вот в наружке эта же серия была отмечена лишь дипломом. Также в конкурсе наружной рекламы Rabbit от Adventa Lowe была удостоена серебра, аCrocodile - шорт-листа. Mermaid от MEX завоевала серебро в категории Best use of Indoor Media, а Children's lost letters от Adventa Lowe попала в шорт-лист Best use of Guerilla Marketing. Walking Calendar от Студии графического дизайна Юрка Гуцуляка был включен в шорт-лист конкурса Art Direction.
Предлагаем вашему вниманию полный список победителей:
ПОБЕДИТЕЛИ 2009
|
|||
Creativity Case | BBDO Moscow | Russia | |
Media folder | Saatchi & Saatchi | Slovak republic | |
Access key | Gaumina | Lithuania | |
Network of the year |
Saatchi & Saatchi
|
||
TV Ads
|
|||
Foodstuffs, beverages, animal and pet food
|
|||
ICE BATTLE | Russia | BBDO Moscow | diploma |
Squirrels | Russia | BBDO Moscow | diploma |
Services (tourism, entertainment, sports, mass media, culture, education)
|
|||
Sheep | Romania | Ogilvy&Mather Advertising | silver |
The Way It Was Meant To Be | Finland | hasan&partners | gold |
Social
|
|||
Job interview | Hungary | ACG.HEY Advertising Agency | diploma |
PRINT ADS
|
|||
Clothing, beauty products, hygiene products, medications, Household goods, pet products, office equipment, construction, transport
|
|||
Zip | Russia | Grey Moscow | diploma |
ShoeControl_Peephole, ShoeControl_CCTV ShoeControl_spywindow | Russia | BBDO Moscow | diploma |
Cup, Kettle | Russia | Leo Burnett Moscow | diploma |
Social
|
|||
Burn, Melt | Ukraine | Ogilvy Group | silver |
OUTDOOR POSTERS
|
|||
Clothing, beauty products, hygiene products, medications, Household goods, pet products, office equipment, construction, transport
|
|||
THE CROCODILE | Ukraine | Adventa Lowe | diploma |
THE RABBIT | Ukraine | Adventa Lowe | silver |
Services (tourism, entertainment, sports, mass media, culture, education)
|
|||
Post-it Scenario | Lithuania | MILK | diploma |
Services (telecommunications, financial, trade, insurance, retail)
|
|||
Burn, Melt | Ukraine | Ogilvy Group | diploma |
Other
|
|||
Win the Window | Russia | Leo Burnett Moscow | diploma |
RADIO ADS
|
|||
Clothing, beauty products, hygiene products, medications, Household goods, pet products, office equipment, construction, transport
|
|||
Unexpectedly Fast | Russia | BBDO Moscow | diploma |
INTERACTIVE MEDIA
|
|||
Corporate websites, Information resources - NEWS PORTALS; Service projects: on-line services, on-line stores, catalogues, search services; Non-commercial projects: entertainment, culture, humanities, ecology, microsites
|
|||
Green Energy | Estonia | A3 Interacitve OÜ | diploma |
www.paprasyk.lt | Lithuania | Adell TAivas Ogilvy | diploma |
Super Hero | Belarus | Forte Grey | silver |
www.skamp.lt | Lithuania | Gaumina | gold |
Simple banners: GIF, JPG, Media banners: flash, HTML, rich-media; Beyond The Banner (interstitials, push technology, etc.)
|
|||
Orbit Bottle | Russia | BBDO Interactive | diploma |
TS Twitter Banners | Lithuania | Gaumina | diploma |
Sobieski Impress Baner | Lithuania | MILK | silver |
Internet campaigns
|
|||
TS Online Campaign | Lithuania | Gaumina | gold |
E-mail Marketing / Newsletters, animated greeting cards
|
|||
St.Valentine´s Day | Czech republic | MARK BBDO | silver |
Efectologist Easter greeting | Latvia | DDB Latvija / CUBE | gold |
Viral video
|
|||
Bohemians | Lithuania | Gaumina | diploma |
Other
|
|||
Yandex Traffic jams | Russia | ZAO Instinct | diploma |
Raiffeisen Captcha Ad | Hungary | carnation ltd. | silver |
Toyota Screensaver | Russia | BrandStudio | gold |
BEST USE OF MEDIA
|
|||
Best use of Television
|
|||
real,- Contextual Advertising | Germany | OMD Germany | diploma |
BITE TV VOTING PROJECT | Latvia | OMD Latvia | diploma |
Maxima_ New_Year_speech | Latvia | DDB Worldwide Latvia | silver |
Smoke Free Commercial Breaks | Finland | hasan&partners | gold |
Best use of Print Media
|
|||
BITE PRINT IN GREEN | Latvia | OMD Latvia | silver |
Fiesta Fashion Colors | Czech Republic | Mindshare | gold |
Best use of Outdoor Media (posters, stands, pillars, signboards, neon signs, pneumatic constructions, decorations, transport)
|
|||
We´ll heal the city | Slovak Republic | VACULIK ADVERTISING | diploma |
"Dead party" campaign installation | Latvia | Creative Media Services | silver |
Vitiron, dancing red coat | Latvia | UniversalMcCann Latvia | gold |
Best use of Indoor Media (posters, stands, pillars, signboards, neon signs,decorations)
|
|||
Scale | Czech Republic | EURO RSCG a.s. | diploma |
Eset public toilette peephole | Slovakia | MARK BBDO Bratislava, s.r.o. | diploma |
flyLAL elevator | Lithuania | UAB "Euro RSCG MIA" | diploma |
Mermaid | Ukraine | MEX | silver |
Hiding women | Slovak Republic | VACULIK ADVERTISING | silver |
CINEMA MESSAGES | Slovak republic | Saatchi & Saatchi | gold |
Best use of Internet
|
|||
TS Online Campaign | Lithuania | Gaumina | diploma |
www.skamp.lt | Lithuania | Gaumina | diploma |
GALERIJA CENTRS game Hot or Not | Latvia | PHD Latvia | silver |
The Morning After: Abort, Ignore, Cancel | Latvia | OMD Latvia | silver |
Blow into the mic | Russia | Leo Burnett Moscow | gold |
Best use of Media Mix
|
|||
BITE -It's Getting Greener | Latvia | OMD Latvia | diploma |
Vitiron | Latvia | UniversalMcCann Latvia | silver |
MESSAGES | Slovak republic | Saatchi & Saatchi | gold / grand prix |
Best use of Guerilla Marketing (Legal Graffiti/Murals, Word of Mouth/Buzz), Product Placement, Street Teams
|
|||
CHILDREN'S LOST LETTERS | Ukraine | Adventa Lowe | diploma |
Graffiti Street Cans | Latvia | OMD Latvia | diploma |
Zelta Zivtina tunnel | Latvia | Inspired Communications / DDB Latvia | diploma |
Dog Shit | Czech Republic | EURO RSCG a.s. | silver |
Check Them! | Macedonia | McCann Erickson Group Skopje | gold |
Best use of Sponsorship, Event/Nightlife Marketing
|
|||
Cosmo Bikini Bash | Russia | R&I GROUP | diploma |
Onegin meets the Beckhams in the STOCKMANN theatre | Latvia | OMD Latvia | diploma |
Maxima "Dreams come true" | Latvia | Alpha Baltic | diploma |
Ice Period | Russia | OMD Media Direction | gold |
Best use of Alternative Media (Blog, In-Game Advertising, Mobile Marketing, Screensavers, SMS (Short Message Service), Video Projections)
|
|||
Zelta_Zivtina_The_Littles | Latvia | DDB Latvia / Cube Media | silver |
ART DIRECTION
|
|||
Booklets, Calendars, POS materials (stickers, shelf-talkers etc.)
|
|||
Walking Calendar | Ukraine | Graphic design studio by Yurko Gutsulyak | diploma |
ADVERTISING CAMPAIGNS
|
|||
Squirrels | Russia | BBDO Moscow | silver |
Ežys incubator | Lithuania | MILK | silver |
Kanareiki.net | Russia | Leo Burnett Moscow | diploma |
The Way We Do It | Russia | Rodnaya Rech | diploma |
Работы украинских агентств-победителей:
Burn, Ogilvy Group
Melt, Ogilvy Group
Crocodile, Adventa Lowe
Rabbit, Adventa Lowe
Walking Calendar, Студия графического дизайна Юрка Гуцуляка
В этом году на фестиваль Golden Hammer были поданы работы из 19 стран: Германии, Беларуси, Болгарии, Чехии, Эстонии, Финляндии, Хорватии, Греции, Грузии, Македонии, Норвегии, Польши, Венгрии, Латвии, Литвы, Румынии, Словакии и Украины. 13 из вышеперечисленных стран получили награды Golden Hammer.
Креативное жюри, состоявшее из 8 членов, возглавил Kai Röffen, исполнительный креативный директор TBWA, Германия.
Главой Медиа жюри был Ian Clarke, Omnicom Media Group CEO, Великая Британия. Жюри включало 7 профессионалов.
Цифровое медиа жюри объединило 4 специалистов под руководством Darius Bagdziunas, начальника отдела по развитию внешних рынков Gaumina, Литва.
Главой Медиа жюри был Ian Clarke, Omnicom Media Group CEO, Великая Британия. Жюри включало 7 профессионалов.
Цифровое медиа жюри объединило 4 специалистов под руководством Darius Bagdziunas, начальника отдела по развитию внешних рынков Gaumina, Литва.
„Креативные люди не провоцируют кризис - они увеличивают долю рынка", - так Kai Röffen прокомментировал сложившуюся ситуацию в период спада рекламной индустрии. "Относительно работ - уровень не так высок, как ожидалось, но приемлемый, если посмотреть на текущее положение вещей в рекламе. Кроме того, на Фестивале было очень много талантливых людей".