|
Світло екранів у темряві: як рекламний ринок адаптується до відімкненьУже майже 900 днів український бізнес демонструє надзвичайну адаптацію в умовах війни. Це наша українська винахідливість і здатність до швидких змін, яка вселяє віру в наше майбутнє відновлення. |
Ілюстрація: pixabay.com
Зараз уся країна радіє відсутності відімкнень. Рекламний ринок радіє великій кількості інвентарю та поверненню теледивлення на високий, довійськовий рівень. Але ми не забуваємо про виклик, із яким буде жити вся країна — нестачу електроенергії.
Ми всі виявилися залежними від рівня заряду своїх мобільних пристроїв, від павербанків, генераторів і сили роботи станцій мобільного зв’язку. Ми дослідили, що під час відімкнень відбувається одночасне та синхронне падіння перегляду і в телебаченні, і на Youtube, так і відразу одночасне відновлення, як тільки з’являється світло. Кореляція між ТБ і диджиталом — 95%. На діаграмі ви бачите, що як тільки на 29-му тижні відімкнень стало менше — і теледивлення, і перегляди на ютубі відразу пішли вгору і зараз люди дивляться телевізор на тому ж рівні, як це було 2021 року. Варто згадати, що за оцінками експертів ринку, інвентар Starlight Media на Youtube — це 25-30% від усього brand safety інвентарю в Україні, тому ці цифри досить точно демонструють динаміку усього відео контенту на Youtube.
Чому відбувається така синхронність? Бо споживання відеоконтенту потребує електрики, адже мобільні провайдери не можуть дати потрібну для переглядів відео швидкість інтернету, коли вимикають світло.
Тож зараз ми спостерігаємо позитивну динаміку і віримо, що вона збережеться і надалі. Влада обіцяла, що після 20 липня стане легше з електрикою і справді стало легше. Як тільки спала спека — відімкнень стало менше, тобто ми стали залежними від погоди. Держава також зняла мито на завезення гаджетів, що відразу відобразилося на їх ціні. Я особисто був на відділенні великих вантажів «Нової пошти», і воно виглядало як дилерський центр генераторів. Люди і бізнеси дуже багато їх купують, наше населення має величезний рівень адаптації. Коли я обирав зарядну станцію для свого батька, то читав багато відгуків про різні пристрої. В кожному другому коментарі люди пишуть, що станція витримує 4 години поспіль перегляду телевізора. Мене потішило те, що люди вимірюють потужність приладів не холодильниками, не мобільними телефонами, а саме телевізорами, це наш менталітет і наша любов до телебачення.
Я вірю в величезну винахідливість українців. Вірю, що завдяки ній ми впораємося з новою реальністю нестачі електрики. Ми закликаємо усіх адаптовуватись. І ми знаємо, що наші рекламодавці купили генератори, щоб їхні бізнеси працювали, навіть ті, хто працює в Харкові, інвестує мільйони доларів для того, щоб забезпечити своє виробництво електроенергією. Бізнес вкладається, населення вкладається і це дозволяє нам вірити в хороше.
Що ж ми бачимо на рекламному ринку
Ми бачимо відсутність паніки. Ми бачимо, що бізнес працює. Телебачення працює. Ми як рекламна індустрія — працюємо. Тобто немає хаосу. Так, ринок робиться дуже тактичним. Але клієнти швидко адаптуються до цих умов і зараз підтверджують нові бюджети, підтверджують осінь і навіть лончі нових брендів на ТБ. Нічого не зупинилось і не завмерло.
Кожного дня ми в Ocean Media Plus працюємо, щоб пом’якшити для рекламодавців стрес обставин, у яких ми опинилися. Ми змінюємо модель тактичного управління ресурсом, ми перебудовуємо свої системи так, щоб отримувати оновлення рейтингів без запізнень, не двічі на тиждень, а щодня. Це потрібно для того, щоб кожну секунду ефіру можна було використати на користь клієнтам і на користь нашим каналам-партнерам.
Мені точно відомо, що українські канали планують тримати якість контенту на тому ж самому рівні, як і при повній наявності електроенергії. В осінньому сезоні на глядачів чекають прем’єри улюблених ними проєктів, а отже у нас буде рекламний інвентар.
З осені, якщо буде потреба, ми плануємо збільшити кількість хвилин у рекламних блоках, щоб рекламного ресурсу було більше, і зараз проводимо перемовини з каналами про це. Ми розглядали навіть телемарафон як потенційний канал для розміщення реклами. Не просто досягати домовленостей із приводу його залучення, але він точно може багато чого додати рекламному ринку, однозначно аудиторія марафону комерційно цікава, особливо фармацевтам, особливо орієнтованим на жінок.
Багато українських каналів розвиваються і готові збільшувати наш рекламний інвентар. Зараз я не готовий називати конкретні імена, та ми працюємо над тим, щоб розширювати нашу пропозицію.
Я хочу щиро подякувати усім тим, хто думає про свій бізнес, займається бізнесом і думає про майбутнє. Адже бізнес — це основа державності. Немає бізнесу — немає фінансів, немає податків, немає зарплат, немає купівельної спроможності, немає зброї та ще багато чого, якщо все зупиниться. Тому ми рухаємося вперед.
Першоджерело: Детектор-Медіа