24jun2005

Микола Вересень: «К1 – це перший конгеніальний…»

По материалам: Телекритика

На сьогодні Микола Вересень є найбільш популярною фігурою нового каналу К1. Тож саме з ним це бліц-інтерв’ю про атмосферу в команді, амбіції, концепції, коротше, про життя на К1.


Микола, незважаючи на якусь професійну сутулість, все-таки здавався щасливою чи, принаймні, задоволенною людиною. Зустрівши мене на порозі, він по-хазяйськи пройшовся щойно відремонтованими коридорами, відкрив кілька дверей робочих кабінетів і запропонував поговорити у студії, звідки стартують «конгеніальні» новини…

- Миколо, чому ви пішли з "5 каналу"? Ви там так культово виглядали…

- Життя змінюється, люди міняють власні уподобання, дружин, роботу… Крім того, я сам змінився, стиль каналу змінився… Життя взагалі мінливе… А хіба на «1+1» я не культово виглядав?

- Якою ж буде концепція К1 у розумінні зміненого Вересня?

- Це буде концепція «без попси». Якщо ви хочете аналогій, то… А я не хочу аналогій! Просто це канал, де ви навряд чи побачите «хорошие песни о главном». Або там якогось «мила»…

 

- Як правило, більшість iз політологів виникнення нових газет чи телеканалів пов'язують з підготовкою до майбутніх виборів. Чи може це стосуватися К1?

- Я скажу, що за такі гроші не готуються до виборів. За таку суму не до виборів не готуватися (сміється). Так у космос летіти готуються. І так може говорити лише певна група людей, які не мають у голові клепки… Це не від великого розуму. Кучмівський потяг вже пішов, і ми, очевидно, маємо нині ставити інші запитання. Я не виключаю, що Ющенко може змінитися - він звичайна людина. Але поки нема таких ознак. Тим більше, про нову владу поки що не можна сказати, що вона почне такий же пасьянс, як стара. Проте всі ми змінюємося, і все може змінитися.

- Що ви вважаєте головним чинником у теленовинах – формат новин чи все ж таки влучну картинку?

- Ну, на одній картинці нічого не витягнеш… Це так, як кажуть каца… росіяни: "Встречают по одежке, провожают по уму…" І досвід показує, що, умовно кажучи, красиві актори програють талановитим, бо талановиті - то зміст… Наша технологія досить складна. Така ж складна як і на «5 каналі», але кардинально різна за спрямуванням, протилежна, так би мовити… К1 и Аня (Безлюдна. – «ТК») намагається командою робити серйозні «сторі», великі історії, робити вечори… Наприклад, ось обвал у Криму. Проте, скажімо, у нас поки немає там кореспондента, немає договорів з архівами, а відтак - і світлин Севастополя. Але ми маємо це вісвітлювати. Доведеться попрацювати нашому аналітичному відділу. І ми кажемо, що люди не просто “там під породою”… А підказуємо як їм допомогти? Що треба робити коли ви під камінням? Це дуже складно, кропітко і матиме досить багато форм. Свого роду розслідування. Виходить така велика історія.

- Чи є у вас розгалужена система власкорів?

- Взагалі, знайти хороших журналістів - проблема. В одному місці він може бути хорошим, в іншому – поганий. І потім виходить, що матеріал не клеїться, не монтажний… отже треба шукати людей високоякісних.

- Але чи не буде такий канал занадто елітним для більшості глядачів?

- Ми взагалі хочемо змусити дивитися телевізор тих людей, котрі досі його не дивилися. Звичайно, там не буде якогось «мила”, але й елітним він не буде.

- До речі, про «мило». Чи має плани К1 співпрацювати з окремішними продакшн-студіями? Може, це робитиметься на базі К1? Бачу студія у вас нічогенька…

- Я б вам рекомендував звернутися з цим питанням до Анни, бо стратегія каналу К1 не є моєю компетенцією, але, як ви самі бачите, вона зараз працює в студії і дуже заклопотана.

- Яким чином К1 буде потрапляти до телеящиків глядачів? Тільки по кабелю та супутнику, чи транслятору?

- Природньо, що ми мріємо про ефір. Але зайдіть до Нацради і спитайте, які хвилі сьогодні вільні…

- А ви ходили?

- Я пропоную зробити це вам…

- Останнє запитання, Миколо. Як ви можете оцінити вірогідність створення в Україні Cуспільного телебачення? Чи зможе воно конкурувати з комерційними каналами? І хто має стати каталізатором його створення? Влада чи самі журналісти?

- Ініціювати створення суспільного ТБ насправді може і влада, і журналісти, і саме суспільство. Наприклад, у Великій Британії Комісію по журналістській етиці (як суто корпоративний інститут журналістів,- прим. авт) було створено за ініціативою уряду… Це питання доцільності.

- І справді останнє питання. Що означає К1? Перший комерційний? Перший крутий?

- Ну це питання…, - сказав сміючись Микола, вже виходячи зі студії. - Перший геніальний… Конгеніальний…

Агентства 
АГЕНТСТВА125
МЕДИА70
ГРУППЫ9