17jul2012

Ярослав Ажнюк уходит из Prodigi

С 19 июля Ярослав Ажнюк покидает пост руководителя SMM-отдела агентства Prodigi, чтобы в перспективе заняться собственным бизнесом в сфере электронной коммерции и чуть позже - в онлайн-образовании.

Оксана Завойко, директор Prodigi: «Сейчас наше агентство воплощает одни из лучших SMM-проектов в Украине. Это стало возможно благодаря немалому вкладу и работе Ярослава. Он не только многому научил нашу команду, но и провел важную для агентства реорганизацию, создав оптимальную структуру для ее эффективной дальнейшей работы».

Ярослав Ажнюк, SMM Head Prodigi: «По моему мнению, подбор правильных людей и атмосфера в команде - сильная сторона Prodigi. Пока принципы формирования команды и внутренняя культура будут оставаться неизменными - это агентство будет в лидерах рынка - как бизнес, как эффективный партнер и как креативная команда».

Это — текст официального релиза.

Статья «Чому і куди я йду з Prodigi», которую Ярослав опубликовал 17 июля у себ в блоге, более системно характеризует причины расставания с агентством (с котором он продолжит сотрудничество, уже в режиме фриланс) и предложения, которые сегодня рассматривает бывший руководитель Social Media департамента Department в Prodigi. Публикуем ее полностью.

«19-го липня буде мій останній робочий день у Prodigi. Я залишаю посаду керівника відділу маркетингу в соціальних медіа, щоб розвивати власний бізнес. У найближчій перспективі — у сфері електронної комерції, трохи пізніше — у онлайн-освіті. Ні конкретних проектів, ні команди наразі немає, є кілька ідей, які потребують детальнішого вивчення. Люди з SM Digital, які півтора роки тому прийшли разом зі мною, залишаються у Prodigi. У найближчі місяці планую зайнятися детальним вивченням сфери електронної комерції, та перевіркою гіпотез, паралельно консультуючи клієнтські бізнеси та агенції у питаннях інтернет маркетингу.


Про Prodigi

Соціальні медіа є однією з ключових компетенцій Prodigi. Напевне, ми зробили більше SMM-них проектів (що таке SMM), ніж будь-яка інша агенція на ринку. Я особливо пишаюся роботами, які ми здійснили і продовжуємо здійснювати для Майкрософт Україна, Чернігівське, Люкс, Київстар, ПУМБ, Discovery, Viasat, а також, нещодавно виграним тендером для великого російського клієнта.

Думаю, моїм найбільшим досягненням в Prodigi було налагодження процесів роботи агенції, які дозволяють робити ефективні SMM-кампанії. Кілька місяців тому, після чіткого розподілу обов’язків стало зрозуміло, що різні SMM-функції логічно буде закріпити за різними відділами, а не об’єднувати у SMM-відділ. Наприклад, контент менеджери значно більше часу взаємодіяли з креативним відділом, ніж з людьми, які займаються активаціями чи контекстною рекламою. Таким чином у новій структурі контент-редактори входять до креативного відділу, SMM Product Manager — до продакшен відділу, Ad Planner — до медійного відділу, R&D Manager працює у зв’язці з директором з нового бізнесу та стратегом. Зараз в Prodigi відкрита вакансія digital-стартега / інтернет-маркетолога, останні три місяці саме це було моєю основною роботою у команді.



Чому йду

Коли я приходив у Prodigi, то планував, що попрацюю тут рік-півтора, а далі піду, щоб знову займатися власним, тепер вже неагентським бізнесом. Я приємно здивований, що встиг зробити все за такий короткий час і цей план здійснився.

Що ж стосується підприємництва, то тут мені подобаються дві речі — процес і результат.

Процес — це про те, як вибудувати організацію де люди об’єднують зусилля для досягнення спільних цілей, а успіх можна поміряти часткою на ринку і рахунком у банку. За азартом і задоволенням від процесу бізнес дуже схожий на футбол.

Результат — це можливість змінити світ тим, що ти робиш, облаштувати його комфортніше, так само, як кожен з нас прагне комфортніше облаштувати свій дім.

Саме з точки зору результату мені не подобається робота в агенції у довгостроковій перспективі. Я не відчуваю, що створюю щось корисне чи довготривале, я просто допомагаю іншим компаніям продавати їх продукти. Разом з тим, робота в агенції — це інтенсивний досвід, коли за рік ти встигаєш попрацювати над сотнею бріфів, постійно перемикаючись між клієнтами, проектами, типами задач, професійною і управлінською роботою. Як на мене — агенція класне місце, щоб почати кар’єру, але коли відчуваєш, що час іти — потрібно йти.


Що робитиму далі

Електронна освіта — сфера, яка виглядає мені найцікавішою з точки зору результату. Освіта — інститут з чи не найбільш традиційними устоями. За останні кількасот років у світі було здійснено багато інновацій у культурі, науці, медицині, побуті, міському та державному устрої, праві, роботі ринків та в багатьох інших сферах, але система освіти з класами, лекторами і крейдою на дошці майже не зазнала змін. Це прикро, бо реформи у освіті змогли би прискорити реформи у всіх інших сферах. Мені тяжко уявити сферу більш стратегічно важливу, ніж освіта.

Інтернет та інформаційна революція вже трансформували ряд сфер і зараз є очевидні можливості для трансформації освіти. Кілька місяців тому їх добре підсумував засновник Вконтакте, Павло Дуров. Я думаю над тим, як створити бізнес, який долучиться до цього процесу, але поки не маю ідей, які би мене влаштовували, підходили би для цього часу, місця і моїх здібностей.

Електронна комерція — сфера яка більш цікава процесом, а не результатом. Є кілька бізнес-ідей, які хочеться випробувати, ряд компетенцій, які здаються важливими для цієї сфери і переконаний, що на ринку є багато місця для покращення.


Як кажуть в Долині, “How can I help you?”

Найближчі місяці я вивчатиму електронну комерцію детальніше, тому з радістю прийму рекомендації щодо книг, сайтів і людей, з якими варто поспілкуватися. Я відкритий для пропозицій і з задоволенням проконсультую ваш клієнтський чи агентський бізнес стосовно інтернет-маркетингу та організації робочих процесів. Я також розглядаю можливість приєднатися до команди інтернет-бізнесу на правах партнера. Моя пошта — yaazhnyuk@gmail.com.

Наостанок, дякую людям, з якими вдалося попрацювати у агенції — мені було надзвичайно приємно з вами і я вважаю, що підбір правильних людей — найсильніша сторона Prodigi. Дякую Вадиму Ващенку, груп-бренд менеджеру ТМ «Чернігівське» і Ярині Ключковській, директору з корпоративних комунікацій «Майкрософт Україна», двом керівникам на стороні клієнта, які найбільше надихали мене своїм професіоналізмом, ставленням до роботи, викликами, бажанням розібратися у суті і орієнтованістю на результат. Окремо дякую, Оксі Завойко, нашому суперстар-директору, лідерством, енергією і успіхами якої я щиро захоплююсь». (с) Ярослав Ажнюк.

Авторские колонки 
Андрей Пясецкий
моБилль о правах
Агентства 
АГЕНТСТВА125
МЕДИА70
ГРУППЫ9